کد خبر: ۸۷۰۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
سازمان ملل: غزه گورستان هزاران کودک شده است!

جنگ فلسطین| ۳۵۴۲ کودک کشته شده‌اند| کشتار در اردوگاه جبالیا

وزارت بهداشت حماس در نوار غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار قربانیان جنگ با اسرائیل در این باریکه به ۸۵۲۵ نفر رسیده است.
جنگ فلسطین| ۳۵۴۲ کودک کشته شده‌اند| کشتار در اردوگاه جبالیا
آفتاب‌‌نیوز :

ارتش اسرائیل مدعی شده در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۰ هدف از جمله انبارهای تسلیحات، مواضع پرتاب موشک‌های ضد تانک و مخفیگاه های حماس را در نوار غزه هدف قرار داده است. در مقابل، شاخه نظامی حماس هم اعلام کرده که با گلوله‌های ضد تانک به سمت «دو خودروی زرهی» ارتش اسرائیل شلیک کرده است.

حماس همچنین عصر دوشنبه ویدئویی را از سه زن منتشر و آنها را جزء ۲۳۹ گروگانی که در اختیار دارد معرفی کرد. یکی از آنها از نخست وزیر اسرائیل خواست تا به معامله با حماس تن دهد. بنیامین نتانیاهو این ویدئو را «تبلیغات روانی بی‌رحمانه» خواند.

در همین حال، ارتش اسرائیل مدعی شد که در جریان عملیات زمینی یک سرباز گروگان در نوار غزه را آزاد کرده است. وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی از کشته شدن پنج فلسطینی در حملات روز دوشنبه ارتش اسرائیل در کرانه باختری خبر داد. 

حماس هم عصر دوشنبه با انتشار آماری، شمار کشته‌های حملات اسرائیل به نوار غزه را ۸ هزار و ۳۰۶ نفر اعلام کرد. به گفته مقامات اسرائیلی، در حمله موشکی ۷ اکتبرِ حماس به اسرائیل بیش از ۱۴۰۰ نفر کشته شدند که عمدتا غیرنظامی بودند.

آخرین تحولات جنگ اسرائيل و حماس در روز سه‌شنبه ۳۱ اکتبر برابر با ۹ آبان را در اینجا بخوانید.

پنتاگون: آمریکا ۳۰۰ نیروی دیگر به خاورمیانه گسیل می‌کند

پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که آمریکا ۳۰۰ نیروی اضافی را با هدف ارائه پشتیبانی در زمینه‌هایی مانند خنثی‌سازی مهمات انفجاری و نیز ارتباطات به خاورمیانه می‌فرستد.

سرتیپ پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که این نیرو‌ها از آمریکا به خاورمیانه گسیل می‌شوند، اما در اسرائیل نخواهند بود.

وی همچنین افزود که ماموریت این نظامیان آمریکایی در راستای «بازدارندگی منطقه‌ای» و نیز تقویت توان حفاظت از نیرو‌های آمریکایی خواهد بود.

 سخنگوی پنتاگون همچنین گفت که در ماه جاری میلادی، اکتبر، ۲۷حمله علیه نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است.

قطع روابط بولیوی با اسرائیل

بولیوی روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع می‌کند.

مصر پذیرای مجروحان فلسطینی خواهد بود

منابع پزشکی و سرویس‌های امنیتی مصر روز سه‌شنبه اعلام کردند که مسئولان این کشور خود را برای پذیرش مجروحان فللسطینی حملات اسرائیل آماده می‌کنند.

به گفته این منابع، پذیرش مجروجان فلسطینی غزه، بخش محاصره شده سرزمین‌های اشغالی که از هفت اکتبر تاکنون زیر بمباران‌های مرگبار اسرائیل قرار دارد از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

منابع امنیتی و پزشکی مصر افزودند: «تیم‌های پزشکی فردا (چهارشنبه) در گذرگاه (رفح) حضور خواهند یافت تا مواردی (مجروحانی) را که از غزه می‌آیند به محض رسیدن (..) معاینه کرده و بیمارستان‌هایی را که به آن‌ها اعزام می‌شوند، مشخص کنند.»

دو کودک فرانسوی در نوار غزه کشته شدند

وزارت امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که دو کودک فرانسوی در نوار غزه کشته شده‌اند و احتمال می‌رود مادر آن‌ها و فرزند سوم وی مجروح شده باشند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه فرانسه آمده است: «با اندوه از مرگ دو کودک فرانسوی در شمال نوار غزه مطلع شدیم. مادر فرانسوی این کودکان به همراه فرزند سومش نیز احتمالا مجروح شده اند.»

وزارت خارجه فرانسه به جزئیات و چگونگی کشه شدن دو کودک فرانسوی در این بیانیه اشاره‌ای نکرده است.

ارتش اسرائیل: برای کشتن فرمانده حماس اردوگاه جبالیا را بمباران کردیم!

بمباران دیوانه‌وار و وحشیانه اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه از جمله وقایع مهم بیست و پنجمین روز جنگ میان اسرائیل و حماس بود که به گفته مقامات فلسطینی بیش از ۵۰ کشته به جا گذاشت.
 
ارتش اسرائیل روز سه شنبه بمباران این اردوگاه را تایید کرد و مدعی شد که طی این عملیات یکی از فرماندهان ارشد حماس که در حمله روز هفتم اکتبر به اسرائیل نقش داشت، کشته شده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل در خصوص این جنایت و کشتار ادعا شده است: «حذف او (فرمانده حماس) بخشی از یک عملیات بزرگ برای مقابله با تروریست‌ها و هدف قرار دادن زیرساخت‌های تروریستی متعلق به گردان مرکزی جبالیا بود که کنترل ساختمان‌های غیرنظامی در نوار غزه را به دست گرفته بود.»

سازمان ملل متحد: غزه گورستان هزاران کودک شده است

سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که نوار غزه در پی حملات مرگبار اسرائیل به «گورستان هزاران کودک» تبدیل شده است.

مسئولان سازمان ملل متحد همچنین بیم آن دارند که شمار بیشتری از کودکان که هنوز از بمباران‌ها جان سالم به در برده‌اند در پی نبود مایحتاج ضروری بویژه آب آشامیدنی بر اثر کم آبی بدن جان بدهند.

جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: «عمیق‌ترین ترس ونگرانی ما از اینکه تعداد قربانیان کودک این حملات به ده‌ها، سپس صد‌ها و در نهایت هزاران نفر تبدیل شود، در عرض دو هفته محقق شد.»

وی افزود: «آمار وحشتناک است: گمان می‌رود که دست کم ۳ هزار و ۴۵۰ کودک تاکنون در غزه کشته شده باشند؛ مشاهده این آمار که هر روز در حال افزایش است بهت برانگیز است.

سخنگوی یونیسف سپس با اشاره به حملات مرگبار و کور ارتش اسرائیل تاکید کرد که «غزه به گورستان هزاران کودک تبدیل شده است.»

جیمز الدر در ادامه گفت که بیش از یک میلیون کودک ساکن نوار غزه هم اکنون از کمبود آب آشامیدنی رنج می‌برند.

یونیسف خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه و باز شدن تمام گذرگاه‌ها به غزه است تا امکان دسترسی ایمن برای کمک‌های بشردوستانه فراهم شود.

اردوغان: عاملان «جنایت جنگی» در غزه باید پاسخگو باشند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در سخنانی آنچه در غزه بواسطه حملات اسرائیل روی می‌دهد را «جنایت جنگی» خواند و تاکید کرد که مذاکرات برای پاسخگو‌کردن عاملان آن ادامه دارد.

آقای اردوغان در بخشی از سخنان خود به هدف قرار گرفتن بیمارستانی اشاره کرد که به گفته او هدیه دوستی کشورش با فلسطینیان بود.

وی تصریح کرد که این مرکز پزشکی اختصاصی برای درمان سرطان «آخرین قربانی وحشی‌گیری اسرائیل» بوده است.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به حملات مرگبار اسرائیل و جان باختن بیش از ۸ هزار فلسطینی در غزه که اغلب آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: «جهان غرب به‌ویژه کشور‌های اروپایی بار دیگر در امتحان انسانیت در غزه مردود شدند.» 

حماس: گروگان‌های خارجی را آزاد می‌کنیم؛ غزه گورستان ارتش اسرائیل خواهد شد 

حماس همزمان با اعلام این گروگان‌های خارجی را در روز‌های آینده آزاد می‌کند گفت که غزه را گورستان ارتش اسرائیل خواهد کرد. 

ابوعبیده، سخنگوی شاخه نظامی حماس در ویدئویی که رسانه‌های حماس آن را پخش کردند، گفت: «ما به واسطه‌ها اطلاع داده ایم که در روز‌های آینده تعدادی از خارجی‌ها را آزاد خواهیم کرد».

جوزپ بورل حملات شهرک‌نشینان اسرائیلی به فلسطینی‌ها را محکوم و بر راه حل دو کشور تاکید کرد

جوزپ بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا، حملات «شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان» در کرانه باختری اشغالی را به شدت محکوم و نگرانی عمیق خود را در این خصوص ابراز کرد.

آقای بورل در گفتگو با وزرای خارجه عربستان سعودی، مصر و اردن، و همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) با اشاره به «لزوم بازگرداندن فوری افق سیاسی و راه‌اندازی مجدد روند صلح» بر دستیابی به حل و فصل دائمی و پایدار مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌ها منطبق بر راه حل دو کشور تاکید کرد. 

ارتش اسرائیل از کشته شدن دو سرباز خود در درگیری‌های غزه خبر داد

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که در بیست و پنجمین روز جنگ علیه حماس در شمال نوار غزه، دو سرباز کشته شده‌اند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که این دو سرباز چند ساعت پس از گزارش «درگیری شدید» با حماس در شمال نوار غزه، در جریان درگیری‌های این منطقه کشته شدند

مقامات نظامی اسرائیل همچنین از در جریان بودن نبرد‌های شدید در عمق نوار غزه خبر داده و مدعی شده‌اند که تاکنون صد‌ها موضع حماس را مورد حمله قرار داده‌اند.

ولیعهد کویت «تجاوز اسرائیل به غزه» را محکوم کرد

شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت روز سه‌شنبه گفت کشورش «تجاوز اسرائیل به غزه» را محکوم می‌کند و خواستار آتش‌بس فوری در حنگ جاری میان اسرائیل و حماس است.

ولیعهد کویت همچین خواستار باز شدن کامل همه گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد و آوارگی مردم در این بخش محاصره شده از سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

رهبر اپوزیسیون بریتانیا: با آتش‌بس حماس جسور‌تر می‌شود

کی‌یر استارمر، رهبر جریان اپوزیسیون در بریتانیا می‌گوید به دو دلیل مشخص با آتش‌بس در جنگ جاری میان اسرائیل و حماس مخالف است.

به گفته وی آتش‌بس سبب می‌شود حماس زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های نظامی خود را برای تکرار حمله‌ای که نمونه‌ای از آن را هفتم اکتبر شاهدش بودیم، بازسازی و تقویت کند.

آقای استارمر معتقد است که «برقراری آتش‌بس حماس را جسور‌تر می‌کند و آن‌ها در این صورت برای خشونت‌های تازه آماده می‌شوند؛ حال آنکه گروگان‌ها نیز هنوز آزاد نشده‌اند.

وی دلیل دوم مخالفت با آتش‌بس را فراخوان‌های انجام شده برای وقفه بشردوستانه عنوان می‌کند که از دید وی برای اهداف روشن و مشخصی از جمله کاهش فوری رنج و آلام فلسطینیان، توزیع سریع کمک‌ها و زمینه‌سازی برای آزادی گروگان‌ها انجام شده است.

بورل: از قتل شانی لوک، گروگان آلمانی-اسرائیلی وحشت زده‌ام

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی اعلام کرد که از شنیدن خبر قتل شانی لوک، شهروند آلمانی به گروگان گرفته شده توسط حماس در حمله هفتم اکتبر بهت زده شده است.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا بدون اشاره به جنایت اسرائیل در غزه و با اعلام اینکه از «قتل شان لوک، شهروند آلمانی-اسرائیلی توسط حماس بهت زده و وحشت‌زده» است، کشته شدن او را نمونه‌ای از «وحشی‌گری تروریست‌هاعلیه صد‌ها شهروند اسرائیلی و اتباع دیگر کشورها» خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا در ادامه بار دیگر از حماس خواست تا همه افراد به گروگان گرفته شده با آزاد کند.

گروه‌های مقاومت نمی‌توانند در برابر جنایات غزه سکوت کنند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که برای رایزنی‌های منطقه‌ای در خصوص جنگ جاری در غزه میان اسرائیل و حماس به قطر سفر کرده است به زودی عازم آنکارا خواهد شد.

آقای امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه سفر خود به دوحه ضمن تاکید بر لزوم پایان یافتن فوری جنگ، هشدار داد که گروه‌های مقاومت در منطقه نمی‌توانند در برابر جنگ اسرائیل و حماس «ساکت» بمانند.

فرانس‌پرس با استناد به بیانیه وزارت خارجه ایران که در پایان دیدار حسین امیرعبداللهیان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر منتشر شد به نقل از وی آورده است: «طبیعی است که گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت در برابر جنایات انجام شده در نوار غزه سکوت نکنند.»

وی افزود: آن‌ها به نصیحت کسی گوش نمی‌دهند، بنابراین باید از آخرین فرصت سیاسی پیش رو برای پایان دادن به جنگ استفاده کرد.

وزیر امور خارجه ایران عصر روز سه‌شنبه پیش از ترک قطر در دوحه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و گفتگو کرده است.

حسین امیرعبداللهیان حدود دو هفته پیش نیز در سفر به دوحه ضمن دیدار با مقامات ارشد قطر با اسماعیل هنیه دیدار کرده بود. 

حوثی‌های یمن: حملات‌مان به اسرائیل را ادامه می‌دهیم

نیرو‌های حوثی در یمن روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که حملات خود به اسرائیل را ادامه خواهند داد.

آژیر خطر در تل‌آویو به صدا درآمد

رسانه‌های اسرائیل و ارتش گزارش دادند که صدای آژیر خطر در تل‌آویو و دیگر بخش‌های مرکزی اسرائیل به صدا درآمده است. 

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران: ۳۱ خبرنگار از ابتدای جنگ اسرائیل و حماس کشته شده‌اند

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران مستقر در آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۳۱ خبرنگار از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و گروه حماس تاکنون کشته شده‌اند. 

بنا به همین گزارش ۲۶ نفر از این خبرنگار‌ها فلسطینی و چهار نفر اسرائیلی بودند. یک خبرنگار لبنانی نیز در جریان درگیری‌ها کشته شده است. 

آمار کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران براساس گزارش‌ها از کشته شدن خبرنگار‌ها در نوار غزه، اسرائیل و مرز با لبنان به دست آمده است.

به گفته این کمیته هشت خبرنگار از زمان آغاز جنگ تاکنون مجروح شده‌اند و ۹ نفر مفقود‌شده محسوب می‌شوند. 

اسرائیل می‌گوید «درگیری شدید» با جنگجویان حماس در نوار غزه در جریان است

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که «درگیری شدید» بین نظامیان اسرائیل و جنگجویان گروه حماس در نوار غزه در جریان است.

شلیک موشک ضدتانک به سوی نظامیان اسرائیل

گروه حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه اعلام کرد که موشک‌های ضدتانک به سوی نظامیان اسرائیل در مرز دو کشور شلیک کرده است.

ارتش اسرائیل از رهگیری یک موشک شلیک‌شده از ناحیه دریای سرخ خبر داد

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه از رهگیری یک موشک شلیک‌شده از ناحیه دریای سرخ خبر داد.

شورشیان حوثی یمن پیش از این اعلام کرده بودند که با پهپاد اسرائیل را هدف گرفته‌اند. مقام‌های اسرائیل هم از شناسایی «شیء پرنده متخاصم» در ایلات، شهری در ساحل دریای سرخ سخن گفته بودند.

حماس: تعداد کشته‌شدگان در نوار غزه به ۸۵۲۵ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس در نوار غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار قربانیان جنگ با اسرائیل در این باریکه به ۸۵۲۵ نفر رسیده است.

به گفته مقام‌های حماس از این تعداد ۳۵۴۲ نفر کودک بودند. 

اسرائیل منزل مرد شماره ۲ حماس را در کرانه باختری منفجر کرد

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه منزل مرد شماره دو حماس را در کرانه باختری رود اردن منفجر کرد.

منزل صالح عروری در کرانه باختری رود اردن در حالی تخریب شد که او از چند سال پیش در لبنان  به سر می‌برد و خانه‌اش در کرانه باختری رود اردن خالی است. 

بنا به گزارش‌ها نظامیان اسرائیل سحرگاه روز سه‌شنبه منزل صالح عروری را در روستای عاروره در ۲۰ کیلومتری رام‌الله ویران کردند. 

صالح عروری نزدیک به ۲۰ سال در زندان‌های اسرائیل در حبس بود و در سال ۲۰۱۰ به شرط تبعید آزاد شد. 

حوثی‌های یمن: اسرائیل را با پهپاد هدف گرفتیم

نیروهای حوثی یمن روز سه‌شنبه مدعی شدند که اسرائیل را با پهپاد هدف گرفته‌اند. 

ارتش اسرائیل از شناسایی یک «شیء پرنده متخاصم» در آسمان شهر ایلات در ساحل دریای سرخ خبر داده است. عبد العزيز بن حبتور، نخست‌وزیر دولت حوثی‌ها در یمن تائید کرده است که این پهپادها متعلق به نیروهای حوثی است. 

اسرائیل می‌گوید به حماس در شبکه تونل زیرزمینی غزه حمله کرده

ارتش اسرائیل می‌گوید به نیروهای حماس در شبکه تونل زیرزمینی نوار غزه حمله کرده است. 

از شبکه تونل زیرزمینی نوار غزه به عنوان یکی از اهداف اصلی اسرائیل در حمله زمینی به این باریکه یاد می‌شود. گفته می‌شود اغلب گروه حماس از گروگان‌های اسرائیلی در تونل‌های زیرزمینی نوار غزه نگهداری می‌کند.

سفیر اسرائیل با نشان ستاره زرد در نشست شورای امنیت شرکت کرد

گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد روز دوشنبه با نشان ستاره زرد که بر روی کت خود نصب کرده بود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شرکت کرد.

او گفت تا زمانی که این شورا «جنایات» گروه حماس را محکوم نکرده است با «افتخار» با نشان ستاره زرد در جلسات حاضر خواهد شد.

حکومت آلمان نازی پیش از اعزام یهودیان به اردوگاه‌ها آنها را مجبور می‌کرد تا نشان ستاره زرد داشته باشند. رئیس بنیاد «ید وشم» در بیت‌المقدس که به یاد قربانیان هولوکاست تشکیل شده است از گیلاد اردان به دلیل نصب نشان ستاره زرد انتقاد کرده است.

کانادا: باید توافق فوری بشردوستانه برای کمک به مردم نوار غزه به دست بیاید

ملانی ژولی، وزیر خارجه کانادا می‌گوید برای کمک به ساکنان نوار غزه باید توافق فوری بشردوستانه به دست بیاید. 

او خواستار توقف موقت درگیری‌ها شد تا زمینه ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به باریکه غزه فراهم شود. 

پیشروی ارتش اسرائیل در غزه

جاناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل صبح روز سه‌شنبه تایید کرد که «نیروهای زمینی اسرائیلی در مناطق مختلف شمال نوار غزه حضور دارند و در حال گسترش عملیات خود هستند. ما خودروهای زرهی سنگین، تانک، خودروهای زرهی رزمی و بولدوزر وارد نوار غزه کرده‌ایم و مرحله به مرحله عملیات زمینی علیه حماس را با پشتیبانی نیروی هوایی و اطلاعاتی پیش می‌بریم.» سخنگوی ارتش اسرائیل با اذعان به این که از وضعیت (انسانی) دشوار مطلع است، گفت: «این (وضعیت دشوار انسانی) تقصیر ما نیست.» 

سخنگوی ارتش اسرائیل یادآور شد: «جنگ ما تنها علیه حماس است و نه غیرنظامیان و به همین خاطر پیشتر از مردم غیرنظامی خواستیم که به منطقه امن جنوب نوار غزه بروند و تا کنون نیز ۸۰۰ هزار غیرنظامی از منطقه جنگی شمال تخلیه شده‌اند، اما حماس از انتقال تعداد بیشتر غیرنطامیان ممانعت به عمل می‌آورد.»

وزیر خارجه تایلند عازم مصر و قطر شد

وزیر خارجه تایلند روز سه‌شنبه عازم قطر و مصر شد تا درباره سرنوشت ۲۲ تایلندی که توسط حماس گروگان گرفته شده‌اند، گفتگو کند. بر اساس آخرین آمار اسرائیل، بیش از ۲۳۰ نفر از جمله ۲۲ شهروند تایلندی در غزه گروگان گرفته شده‌اند.

نخست وزیر تایلند روز دوشنبه گفت که دولت او برای آزادی تایلندی‌های گروگان گرفته شده، سخت تلاش می‌کند.

بمباران منطقه نزدیک به بیمارستان هلال احمر

هلال احمر سرزمین‌های فلسطینی روز سه‌شنبه از تبعات وقوع حملات هوایی در نزدیک یکی از بیمارستان‌های خود در شمال نوار غزه، جایی که غیرنظامیان برای محافظت از خود در برابر بمباران‌ اسرائیل در آن پناه گرفته بودند، ابراز نگرانی کرد.

این سازمان در شبکه پیام‌رسان ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد: «حملات توپخانه‌ای و هوایی در منطقه تل الهوی غزه که بیمارستان قدس در آن قرار دارد، ادامه دارد. ساختمان می‌لرزد و غیرنظامیان آواره و تیم‌های حاضر در محل کار در ترس و وحشت به سر می‌برند.»

ارتش اسرائیل از حمله به مواضع حزب الله لبنان خبر داد

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که حملات هوایی را در لبنان علیه شبه‌نظامیان شیعهٔ حزب‌الله، متحد حماس، انجام داده است.

ارتش اسرائیل در حساب کاربری خود در پیام‌رسان ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد: «هواپیماهای جنگنده اخیرا به زیرساخت‌های ...حزب الله در خاک لبنان حمله کردند. در میان زیرساخت‌های مورد حمله، سلاح‌ها، مواضع و مکان‌های مورد استفاده این سازمان منهدم شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین